پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

گزارش تصویری از اعتراضات و تحصن مردم دایکندی برضد معصومه مرادی

اعتراضات و تحصن مردم دایکندی برضد معصومه مرادی از دریچه تصویر

  ادامه مطلب ...

معصومه مرادی هیچ برنامه ی منسجم و قابل قبولی برای انکشاف ولایت دایکندی ندارد

از اظهارات خانم مرادی، این فهم حاصل می شود که وی نه پلان و برنامه ی برای حل مشکلات اساسی دایکندی دارد و نه از یک نگاه جامع و سیستمی در پیوند به حل مسایل اساسی این ولایت برخوردار است.

ادامه مطلب در وبسایت دولتمداری شایسته

معرفی معصومه مرادی به حیث والی دایکندی توهین به زنان و مردم دایکندی است؟

چرا معرفی معصومه مرادی توهین به زنان است؟

در افغانستان و در حزب وحدت آقای محقق زنان توانمند، با تجربه، مدیر و دانش آموخته به فراوانی یافت می شود، با موجودیت آن همه خانم کار فهم و کاردان و با سواد، آیا معرفی یک خانم  بی تجربه و متهم به اختلاس ، به عنوان والی دایکندی از ادرس زنان و به نام زنان افغانستان، توهین به زن نیست؟ آیا معرفی خانم مرادی توهین به درک، فهم، شعور سیاسی و آگاهی و سواد زنان افغانستان نیست؟

 

ادامه مطلب ...

تشدید اعتراضات مردم دایکندی علیه معصومه مرادی

در پی تداوم و تشدید اعتراضات مردم دایکندی علیه معصومه مرادی، صدها تن از معترضین دایکندی با شعارهای علیه معصومه مرادی والی پییشنهادی این ولایت، سرک میدان هوایی دایکندى و دروازه دفتر والى این ولایت را مسدود کردند. و معترضین یکصدا فریاد می کشند که ما والی بی کفایت نمی خواهیم.

 

ادامه مطلب ...

جنرال خداداد به حیث قوماندان امنیه جدید ولایت دایکندی تقرر یافت

محترم جنرال خداداد آگاه شنبه مورخ 30 جوزا 1394 به حیث قوماندان امنیه ولایت دایکندی طی محفلی با اشتراک هیئت همراه شان، رؤسا و آمرین ادارات دولتی، وکلای شورای ولایتی، موسفیدان و متنفذین، اعضای جامعه مدنی در سالن کنفرانس اداره ولایت توسط حبیب الله رادمنش معاون و سرپرست ولایت دایکندی  رسماً معرفی گردید.

  ادامه مطلب ...

بیانیه ی جمعی از علما و دانشجویان ولایت دایکندی در حمایت از خواست مدنی مردم دایکندی در پیوند به تقرری والی جدید این ولایت.

حدود دوازده سال از تأسیس ولایت دایکندی می گذرد در ابتدای تأسیس این ولایت، مردم امیدوار بودند که دایکندی در مسیر ترقی و توسعه قرار گیرد، رنج ها و محنت های تاریخی این مردم به اتمام برسد، اما نه تنها این مهم اتفاق نیفتاد بلکه دایکندی کما فی السابق در سایه ی سیاست های تبعیضی سران حکومت و سهم بخشی های قدرت، جابجایی عناصر همسو در جریان کمپاین های انتخاباتی و راضی کردن متحدان سیاسی سران و رهبران حکومت بدون رعایت مصالح کشور، موجب تحمیل افراد بی کفایت روی شانه های زخمی و رنجور مردم  این مرز بوم شدند که حاصل این تقررهای غیر اصولی، جز تشدید محرومیت های بی شمار چیز دیگری نبود، اینک ما جمعی از علما و دانشجویان دایکندی با درنظرداشت مصالح کلان این ولایت از موضع مستقل و بدون کوچکترین وابستگی حزبی، نکاتی را در خصوص حوادث اخیر این ولایت که در پی تقررهای نسنجیده و عزلهای شتابزده ای سران حکومت وحدت ملی اتفاق افتاد، به سمع و اطلاع شما مردم شریف می رسانیم، بدین امید که به سود کشور و مردم این ولایت باشد.


ادامه مطلب در وبسایت دولتمداری شایسته

تأملی بر اظهار نظر هوایی کربلایی سنگموم در خصوصی کم کاری عبدالحق شفق والی ولایت دایکندی

اظهارات هوایی و تیر به تاریکی پرتاب کردن  کربلایی سنگموم  در خصوص عملکرد عبدالحق شفق بسیار بدور از انصاف است، که وی این اظهارات را در ذیل نوشته ی این جانب که چند پیش تحت عنوان «دایکندی قبل و بعداز شفق» که از شبکه اطلاع رسانی افغاستان به نشر رسیده بود، صورت داد، لذا به خواندن این اظهارات، بر آن شدم که جهت تنویر افکار عمومی، بررسی و تأملی داشته باشم بر اظهارات کربلایی، که این بررسی در چند بخش ذیل صورت می گیرد:

  ادامه مطلب ...

معصومه مرادی صلاحیت اداره ی ولایت دایکندی را ندارد.

عاقلانه است که سران حکومت وحدت ملی  نسبت به خواسته های مردم دایکندی بی توجهی ننمایند، چرا که...


ادامه مطلب ...