پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

جوان خلاق و نو آور ولایت دایکندی در مسابقات جهانی آلمان مدال برنز این مسابقات را کسب کرد

مصطفی رضایی مخترع جوان افغانستان از ولایت دایکندی که برای مسابقات جهانی راهی آلمان شده بود بعد از سپری کردن برنامه های اش توانست مدال برنز این مسابقات را بدست بیاورد. 

 

مصطفی رضایی مخترع اولین سانتریفیوژه چند محوری در جهان و مخترع دستگاه تخلیص پیوسته سیال که در سال گذشته موفق به کسب مدال نقره از مسابقات بین المللی کرواشیا ( ARCA 2014) و مدال برنز در مسابقات بین المللی کوریای جنوبی (SIIF 2015) شد، این بار با اشتراک در مسابقات بین المللی اختراعات آلمان (نورنبرگ) که در تاریخ 29 اکتبر تا یک نوامبر با حضور 700 مخترع از 40 کشور جهان برگزار شد، موفق به کسب مدال برنز گردید.

مسابقات ۲۰۱۵ مخترع جهان از ۲۹ اکتبر شروع و در ۱ نوامبر در شهر نورنبرگ آلمان به پایان رسید.

این مخترع جوان کشور در عرصه ای علمی برای اولین بار در سطح جهان سانتریفیوژ محوری را اختراع کرد و از آن در این مسابقات رونمایی کرد که مورد توجه حاضرین در این مسابقات قرار گرفت.

رضایی می گوید این دستگاه اورانیوم را با سرعت و مقدار بیش تری صورت می دهد، به گفته او باید سرعت دوران سانتریفیوژ افزایش پیدا کند

آقای رضایی درباره ویژگی های اختراع خود می گوید: مزیتی که این سانترفیوژ با بقیه سانترفیوژها دارد این است که سانترفیوژهای تک محوری فقط روی یک محور(X) حرکت می کند.

 به گفته او سانترفیوژ چند محوری روی دو محور(X،Y) حرکت میکند و سرعت تجزیه این دستگاه نیز نسبت به سانترفیوژهای تک محوری 1.5 برابر افزایش یافته است.

او می گوید دستگاه ساخته شده دست خودش با سرعت دوران کم می تواند عملیه را انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد