پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

والى دایکندى به منظور پنهان کردن ضعف عملکردی شان اقدام به سانسور رسانه اى نمود

اکنون این پرسش مطرح است که چرا معصومه مرادی والی دایکندی اقدام به سانسور رسانه های محلی نموده است؟  

خبرنگاران میگویند که والی دایکندی درجلسه اداری تاریخ ٢٣قوس به ریاست هاى خود دستورداده است که ازمصاحبه با رسانه ها بدون تایید وی خودداری نمایند.

به گفتۀ آنها، در فیصلۀ جلسه اداری آمده است که تمام واحد های اداری بدون مشوره وهماهنگی با دفتر ولایت دایکندى،حق صحبت با رسانه ها را نداشته وگزارشات باید بعد از تایید آن نشرشود.

بدون شک این وضعیت را به مثابۀ سانسور و محدود ساختن منابع خبرنگاران ورسانه ها و نقص صریح آزادی بیان مى دانند.

در دایکندی چهار رادیوى خصوصى ویک رادیو تلویزیون ملی فعالیت دارد ودیگر خبرنگاران از بامیان گزارشات دایکندی را پوشش میدهند.

یکی ازخبرنگاران بامیان بدون تذکراسمش به آژانس خبرى پژواک گفت که محدود کردن منابع توسط والی دایکندى هم آزادی بیان را نقض میکند و هم منابعى راکه تحت تاثیر والی قراردارند مجبور مى سازد که با خبرنگاران مصاحبه نکنند.

وی افزود: (( وقتی رییس و یا کسی اجازه حرف زدن با رسانه ها را نداشته باشد ماهم نمی توانیم اخبار دایکندی را پوشش بدهیم و به کار ما آسیب میرساند.))

 

این خبرنگار میگویدکه با فیصله چنین موضوعی در سطح جلسه اداری و آنهم توسط والی ،باید فاتحه آزادی بیان را در دایکندی خواند. حکومت در این مورد باید به حمایت از آزادی بیان وارد عمل شود.

اما سید انورشهاب، مدیر مسوول رادیو دایکندی میگوید که این فیصله اداری وحکم، خلاف قانون بوده، منابع رسانه های محلی ،ملی وبین المللی را کم ساخته وبه آزادی بیان آسیب رسانده است .

 اکنون این پرسش مطرح است که چرا معصومه مرادی والی دایکندی اقدام به سانسور رسانه های محلی نموده است؟ به زعم بسیاری از بزرگان  ولایت دایکندی، فلسفه ی این کار پنهان سازی و پنهان کاری والی دایکندی بر ضعف مدیریتی  و سر پوش گذاشتن به فساد اداری زیر مجوعه خودش است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد