پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

بانوان ورزشکار دایکندی و نبود امکانات

نبود مکان و امکانات مناسب برای ورزش و تفریح از مشکلاتی است که فراروی تمامی جوانان دایکندی قرار دارد... 

 

برخی از بانوان ورزشکار ولایت دایکندی، با شکایت از نبود امکانات ورزشی مناسب می گویند که این مشکل، مانع رشد آنان در این زمینه شده است. آنان خواستار توجه جدی دولت به این موضوع شدند.

فاطمه الهام از دختران ورزشکار در دایکندی در این ارتباط می گوید:” با آنکه بانوان دایکندی علاقه فراوانی به ورزش دارند اما متاسفانه تاکنون امکاناتی از سوی دولت برای آنان فراهم نشده است”.

 

بانو الهام از دولت مرکزی کشور خواست تا با فراهم کردن امکانات مناسب ورزشی برای بانوان دایکندی، زمینه اشتراک گسترده تر آنان در فعالیت های ورزشی را فراهم کند.

این تنها مشکل بانوان ورزشکار در دایکندی نیست. آنان از نوع واکنش جامعه به اشتراک آنان در فعالیت های ورزشی نیز گلایه دارند.

 

فوزیه فرهمند دیگر ورزشکار بانو ولایت دایکندی می گوید که زنان می توانند در فعالیت های مختلف ورزشی اشتراک کنند اما باورهای سنتی حاکم بر جامعه سبب شده است که آنان نتوانند به صورت آزادانه در فعالیت های ورزشی مورد علاقه خود اشتراک کنند.

وعده های مسئولان

نبود مکان و امکانات مناسب برای ورزش و تفریح از مشکلاتی است که فراروی تمامی جوانان دایکندی قرار دارد. با آنکه در سال جاری خورشیدی، یک استدیوم ورزشی در دایکندی به بهره برداری سپرده شد اما این مشکلات هنوز هم مانع رشد ورزش در این ولایت شده است. این استدیوم تنها مشکل برخی از جوانان ورزشکار آنهم فقط در مرکز دایکندی را از لحاظ نبود مکان مناسب رفع کرده است در صورتی که بانوان کمتر به آن دسترسی دارند.

با این حال ذکیه رضایی رئیس اداره امور زنان دایکندی می گوید که این اداره به شدت تلاش می کند تا امکانات مورد نیاز بانوان ورزشکار در این ولایت را فراهم کند.

 

بانو رضایی گفت:” اداره امور زنان، در پلان انکشافی سال آینده خود یک ورزشگاه سرپوشیده ویژه بانوان را بر علاوه دو میدان والیبال و بسکتبالی که قرار است در باغ زنانه دایکندی ساخته شوند، در نظر گرفته است.

مسئولان اداره ورزش دایکندی نیز گفتند که به زودی، زمینه اشتراک بانوان در فعالیت های ورزشی در تنها استدیوم ورزشی این ولایت نیز فراهم خواهد شد.

دختران ورزشکار در دایکندی هر چند با مشکلات بزرگی مواجه اند اما با گذشت هر روز به تعدادشان افزوده می شود. آنان هم اکنون در فعالیت های مختلف ورزشی مانند والیبال، بسکتبال و برخی از رشته های رزمی اشتراک می کنند و مصمم هستند تا به پیشرفت های بیشتری در زمینه ورزش دست یابند.

منبع: خبرگزاری رها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد