پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

قابل توجه مسافرین محترم "مرمرین" و "صدارت" !

در یکی از التهابی ترین جلسات (25 ثور) با ذوات محترم فوق الذکر، با این تهدید متداول از سوی معاون محترم ریاست اجراییه مواجه شدیم: شما با این اصرارتان بر توتاپ همه منافع و موقف مردم خود را در حکومت با خطر مواجه می سازید !  

یادم است در پاسخ به چنان منطقی ، از عزیزان مسافرالدوله پرسیدم: مگر در این حکومت مردم ما دارای چه موقف درخوری هستند که برای حفظ آن باید از بدیهی ترین حقوق جامعه خود چشم پوشی کنیم ؟

براستی اگر ما در حکومت حضور می داشتیم، کسی می توانست به هدف منزوی نگه داشتن مردم ما حتی به قیمت نادیده گرفتن منافع عمومی، تصمیمی اتخاذ کند ؟

در ختم سخنم به معاونین عزیز از همین فهرست یاد کردم و پرسیدم:

شما دو بزرگوار! به ادعای خودتان جمعا با دو میلیون رأی، آیا توان تقرر یک سفیر و یا یک قنسول را در این حکومت (پر منفعت و پر موقف !) دارید ؟

آن روز و در آن جلسه که با حضور استاد عزیزالله شفق و تنی چند از اعضای مجلس نمایندگان در خانه معاون رییس اجراییه برگزار شده بود، پاسخ معاونین یا به قول خودشان مسافرین محترم سکوتی تلخ بود !

حالا اگر پاسخی دارند، بفرمایند که بر اساس کدام معیار از جمع 37 سفیر، سهم هزاره2 سفارت درجه سه و در شرف انحلال بوده است؟ و چرا در میان 14 سرقنسول منصوب شده حتی یک هزاره هم به چشم نمی آید؟

ممکن است تمامیت خواهان فاشیست بار دیگر بر طبل مذموم بودن تقسیم قومی و ممدوح بودن شایستگی و لیاقت بکوبند؛ باکی نیست. من معتقدم همچنان که نام مستعار دزدهای حرفه ای بین المللی در این کشور "تکنوکرات" شده است؛ در منطق فاشیزم بی کفایت ترین های قوم درجه اول نیز بر با کفایت ترین های اقوام درجه دو ارجحیت و برتری دارد.

این منطق تاریخی فاشیزم است. به رفقای دیگر خود هم که فعلا سرمست از تقسیم 50 - 50 مناصب هستند می گوییم: این شتر دم خانه شما هم خواهد خوابید؛ شک نداشته باشید.

فراموش نکنیم که داریم به همان دو فیصد ادعایی مولوی خالص نزدیک می شویم و خود بی خبریم.

مسافرالدوله های صدارت و مرمر!

فأین تذهبون ؟

منبع: صفحه شخصی فیسبوک احمد بهزاد نماینده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد