پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

ازمون استخدام معلمین ولسولی کیتی و کجران+ تصاویر

آیا مکاتب در دایکندی به معلم مورد نیازش دست خواهد یافت؟!  

بیش از نصف سال تعلیمی 1395 گذشته اما تاکنون مکاتب در ولسوالی های دایکندی به معلم مورد نیاز شان دست نیافتند.

ولسوالی کیتی یکی از ولسوالی های دایکندی است و 106 بست معلمی خالی دارد که صبح امروز درچوک گل بادام واقع درمرکز ولایت دایکندی بیشتر از70 تن برای اشغال این بست ها در امتحان که ازسوی ریاست معارف این ولایت برگزار گردیده بود شرکت کرده بودند .

محمد فیصل عزیزی مسول تعلیمات عمومی درمصاحبه با خبرنگاران گفت:"امروز امتحان معلمین کیتی اخذ گردید. دراین ولسوالی به تعداد 106 بست معلمی خالی است که 110 نفر برای اشتراک درامتحان شارت لیست شده بودن اما ازاین میان حدود 75-80 نفر درامتحان اشتراک کرده بودند ".

وی درپاسخ به این سوال که ، باوجود گذشتن نصف ازسال تعلیمی 1395 تاکنون این ولسوالی به تعداد 106 بست معلمی خالی داشته است ، وضعیت مکاتب دراین ولسوالی چگونه خواهد بود؟ گفت:" درسطح ولایت دایکندی هیچ مکتبی مسدود نمیباشد و این بستهای خالی مربوط به کمبودات مکاتب دراین ولایت است".

آقای عزیزی افزود که تاکنون ولسوالی کجران امتحان گرفته شده و پارچه های شان تصحیح گردیده و معلمین به طرف وظیفه های شان میروند ، امتحان کیتی امروز اخذ گردیده و درروز چهارشنبه هفته جاری امتحان معلمین ولسوالی خدیر گرفته خواهد شد.

گفتنی است که به گفته آقای عزیزی 106 بست خالی درکیتی وجود دارد اما از 80 تن امتحان اخذ گردیده و این خود میرساند که این ولسوالی بازهم با کمبود معلم مواجه خواهد بود.

اینکه چه زمانی این چالشها حل خواهد شد ؟ آینده روشن خواهد ساخت.

گزارش از مرتضی حسینی از صفحه فیسبوک محمد انوار شهاب


 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد