پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

امتحانات “ماستر ترینری” یا ارتقای ظرفیت معلمین در ولایت دایکندی

امتحانات “ماستر ترینری” یا ارتقای ظرفیت معلمین در ولایت دایکندی


امتحانات “ماستر ترینری” یا ارتقای ظرفیت معلمین در ولایت دایکندی

امروز شنبه مورخ 7/5/1391 امتحانات ماستر ترینری که یک برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت معلمین در رشته های ریاضی ، فزیک، کمیا و بیولوژی می باشد در ریاست معارف ولایت دایکندی زیر نظر هیئت موظف برگزار شد که مدت بر نامه آن از سه الی پنج سال است. این موضوع در گذشته بصورت مقطعی از طریق برنامه (D H S A)  در سطح ولایت دایکندی تعقیب میشد. اما بخاطریکه دوره های آموزشی کوتا مدت بود خیلی مثمر ثمر نبود . وزارت محترم معارف بعد از مطالعات وبررسی دقیق چند ساله در عرصه تطبیق استراتیژی کیفیت معیاری معارف  پیرامون نحوه ارتقای ظرفیت معلمین وبرآورد کیفیت نسبی آن.

 تصمیم گرفتند ازبخش تربیه معلم وبودجه انکشافی وزارت معارف، این بار برنامه های را پیرامون ارتقای ظرفیت معلمین در رشته های مذکورتدوین نموده که میانگین این برنامه ها از سه الی پنج سال در نظر گرفته شده است.

 الحاج محمد علی” واثق ” رئیس معارف ولایت دایکندی

به گفته الحاج محمد علی” واثق ” رئیس معارف ولایت دایکندی.بر گزاری این دور از امتحانات درسطح ولایت دایکندی یک برنامه کاملاٌ جدید می باشد که مطابق فرمان جلالت ماب وزیر صاحب معارف برای 6 ولسوالی ولایت دایکندی هستند.که البته مکتوب جذب ماسترترینر در دو ولسوالی دیگر یعنی ولسوالی سنگ تخت وبندر ومرکز ولایت قرار است که بزودی از مرکز بیاید که متاسفانه تا هنوز نیامده است. از میان انتخاب شده گان این دور برای هر ولسوالی تعداد ده نفر ماستر ترینر برگزیده خواهند شد.

کاندیدان که برای این دور سی وی تحویل نموده بود 142 نفر بودند که البته در شارلیست بخاطریکه تعداد زیادی از کاندیدان واجد الشریط نبود متاسفانه در حین شارلیست از برنامه حذف گردید.کاندیدان واجد الشرایط  فارغین رشته های ریاضی، فزیک، کمیا وبیولوژی در مقطع لیسانس وچهارده بوده است که شرایط شرکت در امتحان را داشتند. برای فارغین لیسانس 500 دالر امریکای وفارغین چهارده 400 دالر امریکای معاش در نظر گرفته شده است.

ماسترترینران برگزیده فقط معلمین مضامین یاد شده را بعد از یک  دورکوتاه اموزشی که خود یشان می بیند. آموزش می دهند.

البته لازم به تذکر میدانیم که مجموع معلمین ولایت دایکندی 3800 نفر ومجموع شاگردان اعم از ذکور واناث 165000 نفر می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد