پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

والی جدید دایکندی: توسعه زیربناهای دایکندی سرلوحه کارهایم است

                                        

والی جدید دایکندی: توسعه زیربناهای دایکندی سرلوحه کارهایم است


         


والی جدید دایکندی توسعه زیربناها را در این ولایت سرلوحه کارهای خود عنوان کرده است. وی تأمین امنیت، تلاش برای اصلاح اداره و کاهش فساد، حمایت از توسعه فرهنگی و رسانهای را از دیگر برنامههای قلمداد نموده است.

عبدالحق شفق؛ والی جدید دایکندی ضمن برشمردن مشکلات متعدد اظهار داشته که در تلاش حل این مشکلات است. وی در گفت‏وگوی ویژه با خبرگزاری پژواک بیان داشته که مشکلات در دایکندی فراوان است و این مشکلات محو شدنی نیست؛ اما تلاش خواهم کرد تا آن را کاهش دهم. وی از تامین امنیت، ایجاد اصلاحات اداری، کاهش فساد و توسعه زیربناها به عنوان محورهای اصلی کار خویش در این ولایت یاد کرده است.

آقای شفق همچنان به وجود گروههای مسلح مخالف دولت اشاره نموده و بر ضرورت تجهیز نیروهای امنیتی در این ولایت تاکید کرده است. به تصریح آقای شفق، در شرایطى که جامعه جهانی افغانستان را ترک میکنند و کمکها نیز در حال کاهش هستند، بسیار مشکل خواهد بود که یک ولایت محروم و توسعهنیافته را به حد مطلوب رساند و نیازمندیهای مردماش را تامین کرد.

همکاری همگانی

والی جدید دایکندی معتقد است که بدون همکاریهای همگانی دولت، مردم و نمایندگان مردم در شورای ملی کاهش مشکلات بسیار سخت خواهد بود. وی همچنان از ادارات محلی خواسته تا با قوت تمام در راستای حل مشکلات مردم در این ولایت تلاش کنند.

آقای شفق همچنان از تهدیدات امنیتی بر این ولایت ابراز نگرانی کرده و گفته: «سرحدات وسیع دایکندی با ولسوالیهای چهارچینوی ارزگان، باغران هلمند و پسابند غور، مورد تهدیدات امنیتی قرار دارد و حتا راههای مواصلاتی ولسوالیهای کیتی و کجران به قندهار، به علت ماینگذارى طالبان قطع میباشد و حملات طالبان نیز از این استقامتها بر دایکندی صورت گرفته است.»

وی با اشاره به نقش مردم، علما و بزرگان منطقه در تامین امنیت گفته که برای تامین امنیت بهتر با وکلای مردم در شورای ملی و شورای ولایتی، متنفذین و علما مشورتهایی را انجام خواهد داد. وی در عین حال بر تجهیز و تسلیح بیشتر نیروهای امنیتی، تاکید کرده است.

فهرست اولویتها

وی با بیان این که کارهای زیادی باید در دایکندی انجام شود میگوید که اولویتهای کاری به ویژه اولویتهای توسعهای را فهرست خواهد کرد و آن را با وزارتهای سکتوری در میان گذاشته و در حل آن تلاش خواهد کرد. شفق با تصریح این که حتا یک متر سرک قیر در دایکندی وجود ندارد گفته: «ما به زودی از حکومت مرکزی خواهیم خواست تا در بخشهای زیربنایى از قبیل سرک، تعمیر برای ولایت، ولسوالیها و ادارات عدلی و قضایی و مکاتبى که تعمیر ندارند، به صورت استثنایی دایکندى را کمک نماید و وزارتهاى سکتورى دونر کنفرانسى را در کابل دایر نمایند تا کمکها برای بخش زیربنای جذب گردد.»

حمایت از فرهنگ و رسانه

آقای شفق همچنان به مشکلات فرهنگی در این ولایت اشاره کرده و افزوده، در دایکندی حتا رسانههای ملی و بینالمللی فعالیت ندارند. وی از رسانهها و نهادهای مدنی به عنوان بازگوکننده دردها و رنجهای مردم یاد کرده و گفته که رسانهها نقش تاثیرگذاری در بهبود وضعیت مردم دارند، زیرا نواقص ما را به نقد میگیرند و سبب میشود تا نواقص را برداریم.

آقای شفق از والیان موفق کشور است که از سال 1383 به عنوان والی ولایتهای سمنگان و فاریاب ایفای وظیفه کرده است.

منبع:وبسایت حزب انسجام ملی افغانستان

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:06 ق.ظ http://gazneh.blogfa.com

سلام
روزتون به خیر ماه رمضونتونم مبارک
قراره تو ماه رمضون هر روز ختم قرآن داشته باشیم. خوشحال میشیم در این ماه بسیار عالی در کنار هم باشیم.منتظرتون هستیم

راستی، وب بسیار عالی دارین، موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد