پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

مهم ترین برنامه های کاری عبدالحق شفق والی دایکندی چیست؟

مهم ترین برنامه های کاری  عبدالحق شفق والی دایکندی چیست؟


 

عبدالحق شفق والی دایکندی در بیانیه اختتامیه کنفرانس گزارشدهی حکومت به ملت مورخ 8جد 1392مهم ترین برنامه های کاری چنین اعلام کرد :

از آغاز اشغال وظیفه در اول ماه جوزای سال 1392 در دایکندی علیرغم مساعد نبودن شرایط انکشافی بدلیل اوج گیری پروسه انتقال مسئولیت های امنیتی و پروسه انتقال مسئولیت های سیاسی ومحدودیت در جذب بودجه انکشافی بدلایل فوق و نیز شروع کار ، در وسط سال مالی ، دوازده اولویت را بعنوان یک آغاز آزمایشی فرا راه خود قرار داده که ذیلاً بآن اشاره میگردد :

1.اولین اولویت تأمین امنیت

    رفع و یا کاهش محسوس در نگرانیهای مردم از بابت وجود گروپهای رقیب مسلح وتهدیدات ناشی از آن ، که خوشبختانه این مشکل با مصالحه ذات البینی در ولسوالی های خدر بین صداقت ومخالفین آن ، در اشترلی بین قوماندان موسی ، وفائی از یکطرف و پسران مرحوم آقای مبلغ ازجانب دیگر ، دو جانب مخالف در کورگه تا حدی قابل قبول بر آرامش اوضاع در سطح ولسوالیهای خدیر ، اشترلی وبندر سنگتخت اثر گذار بوده که در حال حاضر کدام تهدید جدی وقابل تشویش علیه امنیت مردم وجود ندارد ، البته باید اذعان نمود که ریشه کن ساختن رقابت های شدید سی ساله در شش ماه توقع بیش از حد انتظار است ، اما موفقیت های زیادی درین زمینه حاصل شده است . با وصف تحرکات هرچند گاهی مخالفین دولت از ولسوالیهای باغران هلمند وچارچینه ارزگان علیه کجران ، تدابیر لازم اکمالاتی ، لوژیستیکی ، استقرارپرسونل و استحکاماتی اتخاذ شده که دشمن تاکنون موفق به تأمین آرزوهای سیاه وخصمانه خود نشده ، لازم است اعتراف نمود که ریشه  برخی ازین مشکلات دررقابت های ذات البینی محل نیز نهفته است .

   2. اصلاح اداره

اصلاح اداره اولویت دوم  بوده که پیشرفت درین زمینه رضایت بخش است ، هم در پاسخگوئی بمردم، انضباط در اداره ، مشوره با بزرگان مردم ، مقابله با فساد ، شفافیت بهتر در قرارداد ها ، توزیع امتیازات و بهبود در اجراات یومیه ، ارتقاء ظرفیت ، استخدام رقابتی حمایت از جامعه مدنی به تناسب شرایط شش ماهه کاری ما رضایت بخش است .

    3.ایجاد شهر معیاری درمرکز ولایت ، این آرزو با حل مشکل  مدعیان مالکیت در ساحه ماستر پلان وحل مشکل شش ساله ماستر پلان ، تطبیق وتوزیع  فاز اول آن به متقاضیان ازطریق قرعه کشی شفاف ، با حضور علماء ، متنفذین ، نمایندگان احزاب سیاسی ، جامعه مدنی ومسئولین ادارات انجام یافته که مراحل بعدی بزودی انجام خواهد شد.

4.اعمارسرک عمومی از مرکز نیلی تا کوتل قوناق

    تطبیق وعملی ساختن پروژه مهم وحیاتی سرک عمومی از مرکز نیلی تا کوتل قوناق بطول 124کیلومتر، که خوشبختانه بعد از تلاش فشرده ومساعی مشترک اداره محلی و مرکز، این پروژه عملاً از تاریخ 24 /9/92 آغاز گردیده که فعلاً کار جریان دارد.

5.عملی ساختن پروژه فایبرنوری

    عملی ساختن پروژه فایبرنوری از اولویت های دیگر بود ، که با دعوت وزیر صاحب مخابرات به نیلی ، این پروژه عملاً ازتاریخ 3 سنبله 1392 آغاز گردیده اما دلیل بطی بودن کار آن ، نبود نقشه سرک شاهراه نیلی – ورس وپنجاب بوده که برخی ساحات که نقشه وجود داشته کار انجام یافته و درحال پیشرفت است .

6.نهائی ساختن امور تدارکاتی وقرارداد شفاخانه ولایتی

    نهائی ساختن امور تدارکاتی وقرارداد شفاخانه ولایتی اولویت دیگری بوده که این اولویت نیز نهائی ودر آستانه تهداب گذاری است ، تمام مراحل اداری آن تکمیل وصرفاً بخاطر شرایط جوی تهداب گذاری آن به تأخیر افتیده گرچه فعلاً  شرایط برای بعضی کارهای مقدماتی این پروژه از جمله هموار کاری ساحه ، مساعد است که انشاء الله امید است بزودی با فراهم شدن امکانات پرواز مقامات وزارت برای تهداب گذاری تشریف بیاورند.

7.پروژه توسعوی میدان هوائی نیلی

    عدم تخصیص بودجه ، ومشکلات فراوان قانونی وتخنیکی در پروژه توسعوی میدان هوائی نیلی از کمبودهای جدی وقابل تشویش بود، که بعد از 4 ماه تلاش متمرکز مشکل اسنادی پروژه حل وبخشی از بودجه آن بدست آمد وازیکماه باین طرف کار آغازشده که انشاء الله امیدوارم بزودی کار آن تکمیل وشرایط برای نشست طیاره های ملکی فراهم شود.

 8.تأسیس موسسه تحصیلات عالی دولتی

این اولویت با توجه به وسعت علاقه مندی مردم به علم ودانش وتلاش گسترده  جوانان ونوجوانان به معارف وموجودیت ظرفیت بالا یک ضرورت جدی برای دایکندی است ، تلاشی که صورت گرفت خوشبختانه موسسه تحصیلات عالی دایکندی را مقام وزارت منظور نموده که اسناد موازی 54 جریب زمین واعتبار مبلغ 780000 هزاردالرآمریکائی برای اعمار تاسیسات ، ازطرف مقام ولایت به وزارت تحویل داده شده ومبلغ یک ملیون دالرآمریکائی مقام وزارت نیز شامل تخصیص اعمار تأسیسات از بودجه انکشافی آن اداره ، بابت سال 93 ساخته که مقدمات این پروژه در سال 93 از قبیل اعمار تعمیر ، جذب واستخدام اساتید ، تهیه تجهیزات تطبیق میگردد و درسال 1394 عملاً به فعالیت آغاز خواهد نمود.

 

9.میکانیزه ساختن زراعت وتوجه اساسی به مالداری وباغداری .

این اولویت با مقام وزارت زراعت حضوراً صحبت شده متعاقباً هیآت فنی به دایکندی سفر نموده محل تطبیق فارم مجهز ترویجی را برای دایکندی تثبیت ووعده تطبیق آنرا وزیر صاحب سپرده است .

10.اولویت دیگر بلند کردن صدای محرومیت دایکندی است .

که این اولویت ازطریق مکاتبات متعدد ، مذاکرات حضوری با مقامات دولتی ودونرهای خارجی ، تدویر دونر کنفرانس دو بار ، مصاحبه ها وغیره  تاحدی صورت گرفته ، آنچه تا کنون میتوان باور کرد که بودجه انکشافی دایکندی مطمئناً بمراتب در سال 1393 نسبت به سالهای گذشته افزایش خواهد یافت .

11. توجه به تقسیم ولسوالی گیزاب به دو واحد اداری مستقل به مرکزیت چونی وپاتو .

البته عدم موفقیت ما درین موضوع ، عدم موافقت ولایت ارزگان به تعلق ساحات بیری به پاتواست ، چنانچه با مرکزیت پاتوباستثنای بیری، لورشو وسهور موافقت شود هم اهالی رضایت ندارند وهم تعداد قرای مربوط پاتو محدود به دوازده قریه میشود علت اساسی این است .

12. توجه به پروژه های کوچک ، ازقبیل ، اعمار مکاتب ، کلنیک ها ، پل وپلچک ها ، ترمیم واحداث سرک های فرعی قریه جات و ولسوالیها ، تعمیراداری ادارات و غیره که درین بخش نیز خوشبختانه اجراآت رضایت بخش است امید است در سال 1393 تعداد زیاد مکاتب ، کلنیک ها ، سرک های فرعی ، پل و پلچکها ، تعمیر برخی ادارات اعمار گردد.

خبر مهم دیگرب که وی به مردم نوید داد این است:

والی دایکندی از قرارداد سرک شمال – جنوب باهزینه  مبلغ (220000000) دوصد وبیست ملیون دالر از کمک بانک انکشاف آسیائی که این سرک از مسیر ولسوالی اشترلی – نیلی به سمت ترینکوت عبور میکند نیز به حاضرین مژده داد.

درپایان وی خواستار حمایت اقشار مختلف از برنامه های خود گردید و چنین اضهار داشت:

ضمن  قدردانی از همکاری علما ، متنفذین ، مسئولین ادارات ملکی ونظامی ، نمایندگان احزاب ، اعضای جامعه مدنی ، جوانان ، محصلین عزیز وقاطبه مردم ، تاکید می نمایم بدون تشریک مساعی و مشارکت همگانی دایکندی همچنان عقب خواهد ماند ، سپس برای حمایت از دایکندی وپیشرفت آن باید همه با هم تلاش مسئولانه نمائیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد