پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

اختراع و ساخت اولین دستگاه "تخلیص پیوسته سیال" توسط "مصطفی رضایی"

اختراع و ساخت اولین دستگاه "تخلیص پیوسته سیال" توسط "مصطفی رضایی"

  

دستگاه "تخلیص پیوسته سیال" برای اولین بار توسط مصطفی رضایی دانشجوی نخبه افغانستانی اختراع و به شماره 76510 ثبت گردید. این مخترع جوان کشور سال گذشته نیز موفق به اختراع  نخستین دستگاه سانتریفیوژ چند محوری در جهان به همراه آقای رضا وحدت پرست شده بود.

مصطفی رضایی در تشریح اختراع تازه­اش اظهار داشت: وجود ناخاصی­های جامد در مایعات و سیالات به عنوان یکی از مشکلات بزرگ صنایع مختلف، باعث صرف هزینه­های بسیاری جهت نگهداری و تعویض سیستم فیلتراسیون می­شود. اما دستگاه تخلیص پیوسته سیال با ویژگی­های منحصر به فرد خود، تمامی مشکلات موجود را به طورکامل و با کمترین هزینه ممکن حل و فصل نموده و با رعایت استانداردهای موجه می­تواند جایگزین مطلوبی برای سیستم­های فیلتراسیون باشد.

رضایی می­گوید: مهم­ترین مزیت­های این دستگاه، کارکرد پیوسته و بدون ایجاد اختلال در صنایع می­باشد. همچنین این دستگاه قابلیت این را دارد که از نیروی محرکه خطوط انتقال سیال به عنوان نیروی محرکه خود استفاده کند که این امر باعث کاهش چشم­گیر انرژی مصرفی می­گردد. مزیت دیگر این دستگاه کاربرد آن جهت خالص سازی سیالات مصرفی در صنایع مختلف می­باشد.

رضایی همچنین ایده چند اختراع دیگر هم در دست بررسی دارد که به گفته خودشان امید است به زودی بتواند آنها را نیز به مرحله اجرا و ساخت برساند. ایشان اظهار داشتند که سومین اختراع به نام “خنک کننده با مکانیزم ریزآب” در حال طی مراحل اداری است که در آینده نزدیک ثبت خواهد شد.

لازم به ذکر است

مصطفی رضایی مخترع جوان کشور که دو ماه قبل موفق به کسب مدال نقره از مسابقات بین المللی اختراعات کرواشیا (ARCA,2014) شده بود، این بار با اشتراک در مسابقات بین المللی اختراعات کوریای جنوبی(SIIF,2014) موفق به کسب مدال برنز برای کشور شد. در این مسابقه ٧٣٢ مخترع از ٣٤ کشور اشتراک داشتند. آقای رضایی در این مسابقات جایزه ویژه انجمن مخترعین کشور تایوان (Special award) را نیز دریافت کردند. استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر روز جمعه در اقامتگاه شان با این مخترع جوان کشور دیدار نموده و کسب مدال برونز از کشور کوریاى جنوبى را به ایشان تبریک گفته و براى شان آرزوى موفقیت بیشترى نمودند. استاد حاجى محمد محقق این افتخار را به همه ملت و شهروندان تبریک گفته و اظهار امیدواری کرده است که شهروندان کشور در آینده نزدیک، شاهد شرکت تیم مخترعین افغانستان در مسابقات جهانی نیزباشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد