پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

مدیریت ترافیک ولایت دایکندى به فساد متهم گردید

برخى از رانندگان،اعضای شورای ولایتی ،اتحادیه نهاد های مدنی و دکانداران طی اعتراضی، مدیریت ترافیک ولایت دایکندى را به فساد متهم کرده و خواهان برکناری مدیر ترافیک گردیدند...

 

این خواست بعد از آن مطرح شده است که  مدیریت ترافیک ،به تازگى اقدام به جمع آوری موتر های بدون پلیت و اسناد از شهر نیلى مرکز دایکندى نموده است.

معترضین می گویند که دراین اواخر مدیریت ترافیک با بهانه های مختلف از رانندگان پول میگیرد و آنها از فساد گسترده دراین اداره به تنگ آمده اند.

علی جان یکتن از شهروندان نیلی میگوید که اداره ترافیک به طور منظم و درست، کار مردم را انجام نداده و همواره از رانندگان اخاذى میکند.

این راننده به آژانس خبرى پژواک گفت اداره ترافیک باید جلو موتر های بدون پلیت و اسناد را در آغاز ورود به دایکندى بگیرد تا کسی آنرا داخل ولایت نیاورد حالا که بیش از یکهزار موتر داخل ولایت آمده و مردم آنرا خریدارى نموده، اداره ترافیک اقدام به جمع آوری آن  کرده است.

وى علاوه نمود که بیشتر این موتر ها از منطقۀ ویش ایالت بلوچستان پاکستان بدون نمبر پلیت وارد دایکندى میشود.

على جان ادعا کرد که یک فورمى که به خاطر گرفتن جواز رانندگی (لایسنس) اداره ترافیک از آن باید ١٠ افغانی بگیرید از مردم حتی ٢٥٠ افغانی گرفته است و موترداران مجبور می شوند که این پول را پرداخت نمایند چرا که اگر جواز رانندگی نداشته باشند هر روز ٢٠٠ افغانی جریمه میشوند.

آصف على شهروند دیگر نیلى میگوید: ((موتر من پلیت ندارد ومی دانم که باید اداره ترافیک را باخبر نمایم تا برایم پلیت بدهند،اما با مراجعه مکرر،ترافیک این کار را نکرده و بهانه می آورد که موتر را باید پرزه کنیم حالا موترم را با قیمت بلند خریداری کرده ام و اگر پرزه کنم پولی که بالایش داده ام به هدر می رود.))

وى از دولت می خواهد که موتر هایی که بدون اسناد است از سطح شهر جمع آوری شود و برایش اسناد توزیع گردد، اما اینکه دولت چه میکانیزمی  برای توزیع اسناد این نوع وسایط دارد نمی داند.

سبحان نایبی معاون شورای ولایتی دایکندی که در جمع معترضان بود با انتقاد از اداره ترافیک گفت، کسانی هستند که جواز رانندگی به دفتر شان پاکت شده روان میشود اما کسانی هستند که با مشکلات زیادی حتی شامل درس آموزشى رانندگى نمی شوند و با بیش از بیست روز مراجعه مکرر به اداره ترافیک هم نمیتواند مشکل شانرا حل کند.

وى میگوید: (( ما به اتفاق همه باشندگان نیلی میخواهیم که مدیر ترافیک برطرف شود و بجاى وى یک شخص متخصص و دلسوز معرفی گردد تا  ا دارۀ ترافیک از فساد پاک شود.))

اما سمونیار رحمت الله ابراهیمی مدیر ترافیک دایکندی میگوید که در اداره ترافیک هیچ فسادی وجود ندارد و آنها مکلف اند که مطابق قانون رفتارنمایند وزمانى که قانون را عملى میکنند، سر و صدای مردم بلند می شود .

وى تصریح کرد: ((موتر های بدون اسناد مشکلات امنیتی  به بار می آورد و ما می خواهیم که قانون را تطبیق کنیم تا در آینده هموطنان ما کدام مشکل امنیتی نداشته باشند.))

به گفتۀ ابراهیمى، ادارۀ ترافیک از دو سال بدینسو در صدد جمع آوری موتر هاى بدون پلیت و اسناد بوده تا از یکسو مشکلات امنیتى به بار نیاید و از سوى دیگر سیستم ترافیک بهبود یابد.

مطابق  آمار ارایه شده از سوی مدیریت ترافیک بیش از ٢٠ هزار  موتر در دایکندی گشت و گذار دارند که از این میان یکهزار موتر فاقد اسناد معتبر و پلیت می باشد.

درهمین حال مل پاسوال جمعه گلدی یاردم قوماندان امنیه دایکندی میگوید که به گفته ها و شکایات مردم احترام دارند وبا آنان همکار هستند ، اما ازمردم خواست کسانیکه موترشان پلیت ندارد به اداره ترافیک مراجعه نموده و با طی مراحل اسناد قانونی بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: (( هیچ کسی در اداره ترافیک برای مردم ممانعت ایجاد کرده نمیتواند؛ ما با تشکیل یک کمیسیون کارکرد های مدیریت ترافیک را مورد بررسی قرارخواهیم داد و بعد از بررسی معلوم خواهد شد که مدیر ترافیک باید از وظیفه برکنار شود و یا خیر!))

 

منبع : نیلى(پژواک٢٣دلو٩٣)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد