پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

تحصن و تداوم اعتراضات مردم دایکندی برضد معصومه مرادی والى پیشنهادی دایکندى .

بسیاری از اعضاى شوراى ملى، ولسی جرگه و شورای ولایتی و در مرکز ولایت دایکندى در مخالفت باتقرری معصومه مرادی به حیث والی ولایت دایکندی ،خیمۀ تحصن برافراشته اند و خواستار تجدید نظر حکومت در این مورد  و خواهان ابقای مجددی عبدالحق شفق در مقام ولایت دایکندی گردیدند.

  

صد ها تن از اعضای نهادهای مدنی و بزرگان مردم به شمول نصر الله صادقى زاده نیلى،محمد نوراکبرى ازاعضاى ولسى جرگه و فاطمه اکبرى عضو مشرانو جرگه در مقابل دفتر ولایت دایکندى با بر افراشتن خیمۀ تحصن میگویند که والى جدید، کفایت و اهلیت ندارد و باید حکومت از فیصلۀ خود منصرف شود و عبدالحق شفق مجدداً در مقام خودش ابقا گردد.

تحصن به عملى اطلاق می شود که گروهى از مردم و یا شخصى، خود را در حصار قراربدهد و در یکجا به حالت تحزن و یا قهر"بدون سخن گفتن" الى به دست آوردن اهداف شان بنشینند.

محمد نور اکبرى که معاون حزب انسجام ملى به رهبرى صادق مُدبر نیز است، گفت که با توجه به اینکه مردم در فعالیت هاى حکومت همیشه طرفدار و همکار بوده، حکومت به دایکندى توجه نکرده و به جاى شخص با تجربه که واقعاً میتواند کار کند، آدم بى تجربه را روان میکند.

وى که سابق معاون دوم قیوم کرزى در وقت مبارزات انتخاباتى سال گذشتۀ ریاست جمهورى و عضو سابق ولسى جرگه بود، افزودکه عبدالحق شفق والى قبلى دایکندى پروژه هاى زیادى را راه اندازى نموده که برخى ازآن ناتمام مانده و والى جدید که مى آید پروژه ها وقت زیاد را در برگرفته و بى کیفیت خواهد بود.

صادقى نیلى زاده، نیزگفت که دایکندى به سرک، شفاخانه و میدان هوایى نیاز دارد و شفق اینکارها را موفقانه به پیش برده بود.

وى علاوه کرد:"مابا شناختى که از خانم مرادى داریم وى درجاهایى که کار کرده،ناکام بوده ودردایکندى هم کار کرده نمى تواند. "

سمیه محمدی عضو شورای ولایتی دایکندی می گوید: "نگرانم از اینکه مرادی والی دایکندی شده است  وموفقیت وى را مردم و گذر زمان باید پاسخ بدهند . " به باور وى،دایکندی ولایت انکشاف نیافته است و ضرورت به کسی دارد که توان مدیریت و تجربه ولایت را داشته باشد و کسی که این تجربه را نداشته باشد مثل این است که تازه گام در جامعه می گذارد و نیازمند مشوره دهی است.

به گفتۀ وى دایکندی همواره قربانی تبعیضات مرکز کشور شده است، زمانی که حکومت ضرورت به مردم دارد با هزار رقم وعده و نوید،مردم را فریب می دهد ،اما زمانى که مردم نیازمند خدمات ، همکاری و توجه است هیچگونه توجه به این ولایت نمی شود .

این عضو شوراى ولایتى گفت : " افتخار می کنیم که اینک فرصت برای خانم ها فراهم است که یک خانم والی می شود، اما در مورد دایکندی باید از جنسیت بگذریم و به شایستگی ، لیاقت و توانمندی  فکر کنیم . "

کربلائی از سنگموم  از مربوطه ی مرکز ولایت دایکندی  دو روز پیش در یک اظهار نظری گفت:

اما این بار ظلم دیگری درحق مردم دایکندی در راه است .این خانمی را که محمدمحقق برای مردم دایکندی بحیث والی می فرستد به مراتب ضعیف تر و ناکارامدتر خواهد بود. در واقع توهین به مردم شریف دایکندی است. همانطوری که باتعیین کردن شاروال زن دردایکندی فرصت های طلائی را ازدست داد، این بار نیز فرصتهای کاری این ولایت تازه تاسیس راقربانی نگاه ... خواهدنمود. ولایت زن درهر ولایتی خوب باشد اما در ولایت دایکندی با همه مشکلاتی که دارد خوب نیست!اینها حتی دراداره یک نهاد خرد مثل ریاست امور زنان و شاروالی موفق نبوده تاچه رسد به مدیریت کلان یک ولایت . در ریاست امور زنان این ولایت که جای امن برای زنان باشد....همه از دایکندی به عنوان سکوی پرش برای پناهندگی به کشورهای خارجی استفاده کرده و درخارج به سرمی برند!!ازخانم مرادی نیز بیش از این انتظار نمی رود.

بسیاری از مردم یک صدا خواستار ابقای مجدد آقای شفق و تجدید نظر سران حکومت وحدت ملی، و شخصی استاد محقق در مورد  معصومه مرادی شدند و مردم قاطعانه  از رهبران می خواهند که به نظرات شان احترام بگذارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد