پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

تشدید اعتراضات مردم دایکندی علیه معصومه مرادی

در پی تداوم و تشدید اعتراضات مردم دایکندی علیه معصومه مرادی، صدها تن از معترضین دایکندی با شعارهای علیه معصومه مرادی والی پییشنهادی این ولایت، سرک میدان هوایی دایکندى و دروازه دفتر والى این ولایت را مسدود کردند. و معترضین یکصدا فریاد می کشند که ما والی بی کفایت نمی خواهیم.

 

خانم مرادى در اوایل ماه جارى (جوزا) به اساس پیشنهاد اداره ارگان هاى محلى و منظورى رییس جمهور به حیث والى دایکندى تقرر یافت، اما با مخالفت برخى باشنده گان این ولایت روبرو شد.

بسیاری از مردم دایکندی از یک هفته به این سو با بر افراشتن خیمه تحصن در مقابل دفتر والى در مرکز این ولایت اعتراض شان را نسبت تقرر معصومه مرادی به عنوان والی دایکندی بلند نموده اند.

همچنان در یک اجتماعی اعتراض آمیز دیگر، صدها تن از باشنده گان این ولایت در اعتراض به تقرر مرادى به حیث والى با دادن شعارهای "ما والی حزبی، بی تجربه و تحمیلی نمی خواهیم" دست به تظاهرات در مرکز این ولایت زدند.

محمد نور اکبری معاون حزب انسجام ملی، نصرالله صادقی زاده نیلی نماینده مردم دایکندی در ولسی جرگه، فاطمه اکبری عضو مشرانو جرگه و ریحانه آزاد نماینده مردم ارزگان در ولسی جرگه نیز در جمع این اعتراض کنندگان حضور داشتند.

علی خان یک تن از تظاهرات کننده گان، گفت که حکومت مرکزی همواره با دید تبعیض و تعصب گونه به این ولایت می نگرد. موصوف افزود: "مردم دایکندی در امنیت، معارف و پروسه های ملی همیشه حرف اول را زده اند و حکومت را حمایت کرده اند، اما اینک زمان آن فرا رسیده که حکومت دست مردم دایکندی را بگیرد و به این ولایت توجه کند که این ولایت پیشرفت کند، اما حالا به جای این انتظار والی حزبی و بی تجربه برای ما می فرستد."وی گفت که والى تحمیلى را هرگز نمى پذیرد.

 زهرا اعتراض کننده دیگر می‌گوید: " جمع شده ایم که اعتراض مردم را به گوش حکومت برسانیم، باید حکومت مرکزی صدای مردم را بشنود و یک فرد توانمند را برای دایکندی به حیث والی معرفی کند."

موصوف افزود، کسی که حزبی باشد و تجربه هم نداشته باشد در این ولایت کار کرده نمی تواند.

مظاهره کننده ها شنیده بودند که مرادى امروز از طریق میدان هوایى وارد دایکندى مى شود. آنها تخم مرغ و بادنجان رومى را با خود برده بودند و مى خواستند که مرادى را با آن بزنند.

اعتراض کننده گان در جاده میدان هوایى و دروازه دفتر والى این ولایت حضور دارند و هشدار می‌دهند که به مرادى اجازه ورود به شهر نیلى مرکز این ولایت داده نمى شود.  

اما معصومه مرادی والی جدید دایکندی به آژانس خبرى پژواک گفت که هنوز به دایکندى نرفته است.

او علاوه کرد : "هر کسی چه مردم و یا وکیل دایکندی باشد؛ هر گونه اعتراضی که دارند می توانند از راه های منطقی و گفتگو به حل این معضل بپردازند."

مرادی می‌گوید: "اگر سابقه والی بودن را ندارم، تجربه و تخصص لازم را در زمینه مدیریت دارم و با همین تخصص و تجربه با قاطعیت می توانم بگویم که توان و اراده برای خدمت رسانی به مردم را دارم."

موصوف خطاب به وکلاى معترض گفته است که هیچ کسی با تجربه مدیریت به دنیا نمی آید و وکلای که این موضوعات را برجسته می کنند خودشان نیز تجربه وکلات را نداشته اند و کم کم این تجربه را به دست آورده اند.

سئوال مردم دایکندی از خانم معصومه مرادی این است که آیا شما در کدام سطوح عالی اداری یا سازمانی مسئولیت داشته اید؟ لطفاً مدارک تان نشان دهید؟ سوابق کاری شما تنها مدیریت بر یک لیسه است، که شما متهم به اخلاس در آنجا می باشید، از این گذشته میان مدیریت یک ولایت و با یک لیسه زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد.

اما این که می گویید هیچ کسی با تجربه مدیریت به دنیا نمی آید، سئوال ما از شما این است کسب تجربه شما به چه بهایی؟ آیا کسب تجربه شما به بهای ظلم و خیانت به سر نوشت حدود هفت صد هزار انسان  اصولی و منطقی است؟ چرا مردم سرنوشت شان را در دست یک آدم بی تجربه بگذارند تا او تجربه کسب نماید؟ آیا منافع شخصی شما از منافع مردم دایکندی، ارجحیت دارد؟ اگر جواب شما مثبت است، انگه مردم  چگونه به چنین شخصیتی اعتماد نمایند وسرنوشت شان به او بسپارد؟

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد