پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

معرفی معصومه مرادی به حیث والی دایکندی توهین به زنان و مردم دایکندی است؟

چرا معرفی معصومه مرادی توهین به زنان است؟

در افغانستان و در حزب وحدت آقای محقق زنان توانمند، با تجربه، مدیر و دانش آموخته به فراوانی یافت می شود، با موجودیت آن همه خانم کار فهم و کاردان و با سواد، آیا معرفی یک خانم  بی تجربه و متهم به اختلاس ، به عنوان والی دایکندی از ادرس زنان و به نام زنان افغانستان، توهین به زن نیست؟ آیا معرفی خانم مرادی توهین به درک، فهم، شعور سیاسی و آگاهی و سواد زنان افغانستان نیست؟

 

 

وکلای ولایت دایکندی و اکثریت قاطع مردم دایکندی برعلیه معصومه مرادی والی نام نهاد حکومت وحدت ملی تحصن کردند و او را فاقد معیارهای والی شدن دانستند، عده ی این حرکت را زن ستیزانه دانستند و گفتند که چرا علیه یک زن تحصن صورت گرفته است؟

در این نوشته تلاش می شود پاسخ قناعت بخش به این دوستان ارایه گردد.معصومه مرادی تجربه ی کار دولتی را ندارد، او هیچ وقت در یک پست کلان دولتی وظیفه اجرا نکرده است، تنها تجربه کاری او مدیریت لیسه خصوصی کاتب است که از آنجا هم بجرم اختلاس اخراج شد.

تحصیلات خانم مرادی هم بیشتر از لیسانس نیست، شما اگر سوابق تحصیلی ایشان را به دقت مطالعه کنید و چند دقیقه بصورت روبرو و مستقیم با ایشان بحث نمایید می فهمید که این خانم چه اندازه سواد دارد.

معصومه مرادی بنا به ادعایش دکترا دارد، من از همین صفحه ایشان را دعوت میکنم و به چالش می کشم که اگر ایشان مدرک ماستری و دکترا دارد، لطفا تیزی ماستری و دکترای خود را به نشر برساند تا همه بداند که ایشان راجع به چه موضوع تحقیق کرده است و چگونه تحقیق نموده و سطح فهم و درک شان از مساله مورد بحث چه اندازه بوده است.

خانم مرادی! اگر واقعا سند دکترا داری لطفا به این مشکل پاسخ بدهید.

والی شدن معصومه مرادی توهین به زنان افغانستان است، من از همینجا از استاد محقق رهبر حزب وحدت مردم و معاون دوم ریاست اجرائیه میخواهم که در معرفی ایشان تجدید نظر کند.

چرا معرفی معصومه مرادی توهین به زنان است؟

در افغانستان و در حزب وحدت آقای محقق زنان توانمند، با تجربه، مدیر و دانش آموخته به فراوانی یافت می شود، با موجودیت آن همه خانم کار فهم و کاردان و با سواد، آیا معرفی یک خانم بی تجربه و متهم به اختلاس ، به عنوان والی دایکندی از ادرس زنان و به نام زنان افغانستان، توهین به زن نیست؟ آیا معرفی خانم مرادی توهین به درک، فهم، شعور سیاسی و آگاهی و سواد زنان افغانستان نیست؟

هیچ کس با این خانم مشکل شخصی ندارد، ما او را به عنوان یک زن احترام داریم، اما باید جای مصرفش عوض شود، او شایستگی ولایت را ندارد، او نمی تواند در یک بست فوق رتبه و سیاسی کار کند، او را باید پوست برابر توان و سوادش تعارف کنند، نه بالا تر از توان و درک و فهم و شعور سیاسی اش.

نکته دیگر اینکه این خانم سابقه اختلاس دارد، مردم دایکندی سالها محرومیت کشیده و نیاز دارد که صادقانه برای شان کار شود، اگر یک شخص اختلاس گر زمام امور این ولایت را در دست بگیرد، چه تضمینی وجود دارد که بودجه های کلان انکشافی را اختلاس و معامله نکند.

زنان دایکندی امروز با آگاهی از بی تجربگی و عدم شایستگی خانم مرادی بر علیه او برخواستند و خواستند که با والی شدن این خانم بی لیاقت به شعور به زنانگی آنها توهین نشود.

زنان دایکندی نمی خواهند که به نام زن، دایکندی تباه شود و فرصت های کاری در آن ولایت از بین برود، آنها می دانند که معصومه مرادی نمی تواند دایکندی را از محرومیت نجات دهد، آنها می دانند که خانم مرادی آموخته به اختلاس است، آنها می دانند که او سرمایه های ولایت را اختلاس خواهند کرد و به همین خاطر نمی خواهند این همه جرم و خیانت به نام زن در ولایت دایکندی صورت بگیرد.

نویسنده: هموطن

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد