پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

عکس العمل ذلیلانه ی معاونین حکومت وحدت ملی و آقای خلیلی در پیوند به حادثه ی اسفناک جلریز

حادثۀ دلخراش جلریز در ۲۰ کیلومتری پایتخت، از یک طرف نشان‌دهندۀ تبانی کلان طالبان با حلقه فاشیستی در اداره ولایت میدان وردک و ارگ ریاست جمهوری؛ از سوی دیگر ضعف مدیریتی و بی کفایتی اداره حکومت وحدت ملی است ... 

نویسنده: محمد فروغی

در این میان واقعیت اسفناک بیانیه‌های مضحک و موضع گیریهای سنبلیک معاونین دوم حکومت وحدت ملی  و جناب آقای خلیلی در پیوند به حادثه دلخراش جلریز می باشد ،چرا که با توجه به موقعیت آنان در حکومت ملی انتظار می رفت که به همه عوامل پشت پرده ی این حادثه، که چهره های کثیف شان برای هیچ کسی پنهان نیست و کم کاریهای شخصی غنی و وزرات داخله و دفاع، بر خورد شدید و عبرت آمیز می کردند؛ تا به همه نشان می­دادند که ما نسبت به سرنوشت خودمان اهل مسامحه و معامله و اغماض نیستیم، و ما دیگر نمی توانیم شاهد مرگ تدریجی خود و فرزندان مان باشیم.

عالیجنابان! در دوره حکومت وحدت ملی، 31نفر از هزاره ها در زابل گروگان گرفته شدند، بهسود مورد تهاجم وحشیانه کوچی ها قرار دارد، ناموس هزاره در ولایت غزنی و هرات گروگان گرفته شد، در جلریز بیش از 60 سرباز هزاره قتل عام شد، شما چکار می کنید؟ فلسفه وجودی شماها در حکومت چیست که نمی توانید از مردم تان دفاع کنید؟ چرا سربازان ما در جلریز معامله شد؟ چرا نیروی کمکی نرسید؟ و هزاران چراهای دیگر....

اکنون که از یک طرف شاهد خیانت حلقه های متعصب و جاهل، و کم کاریهای جناب غنی، وزرات دفاع و داخله نسبت به حوادث اخیر می باشیم و از سوی دیگر حوادث اخیر به خوبی نشانه میدهد که حکومت وحدت ملی و نیروی مسلح کشور کوچکترین کاری را برای دفاع از مردم ما انجام نمی دهند، اکنون در این مقطع حساس بر شما لازم است، که طرح استقرار یک اردو را در مناطق هزاره جات دنبال نمایید،اگر در سال های گذشته، دولت به بهانه این که هزارستان امنیت است و نیازی به استقرار اردو نیست، اکنون که مرزهای هزارستان ناامن و هزاره ها از هر سو مورد تهاجم قرار گرفته اند،و راههای مواصلاتی کاملاً ناامن شده است، استقرار یک فرقه از اردوی ملی در هزارستان ضروری است تا در هر ولسوالی هزاره نشین حداقل یک کندک از همان فرقه مستقر و امنیت مردم را تأمین نمایند.

عالیجنابان! این خواسته ، زیاده خواهی نیست و انتظار می رود که شما به زودترین فرصت، در این زمینه اقدام نمایید تا با استقرار اردوی ملی در هزارستان از گروگان گیری، قتل عام و کشتار مردم جلوگیری و از حادثه ای همانند حادثه غمناک جلریز جلوگیری بعمل آید.

اما در صورت عدم موافقت از سوی حکومت، میبایستی شما با طرح خروج از حکومت وحدت ملی تا تحقق خواسته ها ی مردم پافشاری نمایید، حتی اگر این پافشاری منتهی به خروج از وحدت ملی گردد بازهم باید دنبال گردد، چرا که حکومت وحدت ملی وقتی که هیچ نفعی برای مردم ما نداشته باشد و جود و عدم شان برای ما یکسان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد