پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

صدها نفر در دایکندی از شهدای جلریز تجلیل کردند

روز (یک‌شنبه ـ 14 سرطان) مراسم فاتحه‌خوانی شهدای پولیس محلی ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک، توسط علما، دانشجویان، و نهاد های مدنی با اشتراک صد ها تن از مردم ولایت دایکندی در مسجد جامع شهر نیلی برگزار شد...

 

در این مراسم، بیانیه‌ای نیز به خوانش گرفته شد که در آن، ضمن محکومیت رویداد جلریز، از افزایش ناامنی‌ها در بخش‌های مختلف کشور به ویژه شاهراه نمبر2 در مربوطات ولسوالی جلریز ولایت میدان اظهار نگرانی شده است.

 

در بیانیه آمده است: «فاجعه دردناک جلریز در هاله‌ای از پرسش و ابهام قرار دارد این که تهاجم گروهی و تدارک یک حمله برنامه‌ریزی شده و همه‌جانبه تروریستان چگونه از دید نهادهای امنیتی و استخباراتی حکومت پوشیده مانده است، خود جای پرسش فراوان دارد، بعد از ساعت‌ها درگیری نا برابر از اعزام نیروهای کمکی تاخیر به عمل می‌آید، و از قبل هم مهمات کافی در اختیار سربازان دلیر قرار نداشته است، نیروهای پولیس نظم عامه که در مجاورت پوسته‌های امنیتی قرار داشته، هیچ‌گونه کمک به سربازان در حال جنگ نکرده است.»

مردم دایکندی از دولت خواسته‌اند تا ضمن بررسی جدی فاجعه جلریز، کسانی را که در این زمینه مقصر هستند به پنجه قانون بسپارند.

در این بیانیه آمده است که حکومت به جای حمایت از سربازان در صفوف جنگی، سرگرم زد و بندهای سیاسی نامشروع است و به جای فرستادن هلی‌کوبتر برای نجات جان سربازان، والیان تحمیلی را با این هلی‌کوبترها به ولایت‌ها می‌فرستند.

همچنین مردم دایکندی گفته‌اند که رهبران حکومت وحدت ملی تعهدات خود در قبال مردم این ولایت را فراموش کرده‌اند و حتی مردم دایکندی را برای تعیین طرف مشورت قرار نداده‌اند.

 

در بیانیه تصریح شده که مردم دایکندی حدود 25 روز است که علیه تقرر والی جدید دست به تحصن زده‌اند؛ اما «حکومت» و «رهبران مشخص» نه تنها به صدای مردم پاسخ نداده‌اند بلکه هنوز هم در صدد تحمیل اراده خود هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد