پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

پیام دایکندی

دایکندی یعنی سرزمین دلیر مردان

حرکت نمادین اعضای یک خانواده در ولایت دایکندی نسبت به بی توجهی حکومت نسبت به این ولایت


یکی از فعالین رسانه ی ولایت دایکندی همراه با  شش عضو خانواده اش، طی یک حرکت نمادین و اعتراضی سرک های ولایت دایکندی را ترمیم وبازسازی می کند.    


 

یکی از فعالین رسانه ی ولایت دایکندی همراه با  شش عضو خانواده اش، طی یک حرکت نمادین و اعتراضی سرک های ولایت دایکندی را ترمیم وبازسازی می کند. حاجی شهاب مدیر مسئول رادیو دایکندی همراه با  خانواده اش،در حدود چهار متر سرک داخل شهرنیلی مرکز ولایت دایکندی را جغل اندازی نموده و از دیگر خانواده های این ولایت خواهان همکاری شدند،حاجی شهاب می گوید که ما مشکلات مردم را به حکومت رساندیم، اما هیچ گونه توجه از سوی آنان صورت نگرفته است.

دایکندی یک ولایت کوهستانی می باشد و سالانه ده ها نفر بخاطر خرابی راه های مواصلاتی این ولایت، جان های شان را از دست میدهند،نظیفه هاشمی دختر حاجی شهاب هدف از این حرکت نمادین را،جلب توجه حکومت محلی و مرکزی نسبت به سرک های این ولایت میداند.

ولایت دایکندی در سال 1383 خورشیدی توسط فرمان حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور به عنوان ولایت مستقل و تازه تاسیس اعلان شد.اما در طی 12 سال گذشته یک متر سرک قیر در این ولایت از سوی حکومت ساخته نشده است.بوستان یکی از باشنده گان ولایت دایکندی با انتقاد ازدولت می گوید که حکومت داد و فریاد از عدالت و انکشاف متوازین می زند.اما تاکنون یک سانتی متر سرک قیر در این ولایت ساخته نشده است.


محمد اسحاق اکرمی - بامیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد